Online mystery shop onderzoek

Online mystery shop onderzoek

De concurrentie online is groot. Des de meer reden om continu bezig te zijn met het optimaliseren van de customer journey en de wijze waarop de klant dit ervaart. Met behulp van mystery webshoppers krijg je als webshop inzicht in hoe klanten hun tijd en bestelling hebben ervaren middels gedetailleerde en beschrijvende analyses.

De mystery webshoppers richten zich voornamelijk op in hoeverre de beloftes van de webshop worden nagekomen. Enkele vraagstukken die in de online mystery shop onderzoeken van Secret View beantwoordt worden zijn:

Krijg antwoord op:

  • Hoe snel reageert de customerservice?
  • Worden vragen aan de customerservice adequaat beantwoordt?
  • Hoe handelt de webshop bij klachten?
  • Hoe verloopt het betaalproces?
  • Komt de verzendtijd overeen?
  • Hoe verloopt het proces van retourneren?

Onderzoeksopzet

Iedere mystery shopcampagne ontstaat door nauwe samenwerking met de opdrachtgever. Door samen in kaart te brengen waar de focus van het onderzoek dient te liggen, ontstaat een set met categorieën. Als deze categorieën zijn vastgesteld, stelt Secret View een vragenlijst op waarmee de categorieën kunnen worden gemeten. Onder iedere categorie valt een bundeling met gerelateerde proces- en belevingsvragen.

Bovendien wordt er gekeken welke doelgroepen de opdrachtgever heeft. Op basis hiervan worden verschillende mystery shopper persona opgesteld.

Doorlopend onderzoek

Uit onze ervaring blijkt dat doorlopend mystery shop onderzoek de meest bruikbare informatie naar boven haalt. Dit maakt het mogelijk om de progressie te meten. Daarnaast geeft doorlopend onderzoek de unieke kans om direct in te grijpen.

Onze bestaande opdrachtgevers zetten op jaarbasis gemiddeld vier tot twaalf mystery shoppers in per vestiging. Ook worden onze mystery shoppers vaak in gezet rondom trainingsactiviteiten voor medewerkers.

Gerichte analyses

Doordat we werken met categorieën en verschillende doelgroepprofielen wordt het mogelijk om heel gericht inzichtelijk te krijgen wat binnen de organisatie aandacht nodig heeft en wat reeds goed gaat. In het online performance dashboard kan je overal op doorklikken om te achterhalen wat de achterliggende resultaten zijn, dit tot op vraagniveau.

Notificaties

Wanneer er een mystery shopper een bezoek heeft gebracht staan de resultaten binnen 24 uur online. Wij zullen de resultaten eerst verifiëren en redigeren. Daarna zullen de resultaten zichtbaar worden in het online performance dashboard.

Via e-mail notificaties stellen we iedereen waarvoor de resultaten relevant zijn op de hoogte dat er nieuwe resultaten beschikbaar zijn. Denk hier aan onder andere rayon- en storemanagers.

Support

Met behulp van onze partner RobinHQ.com wordt het voor iedere gebruiker van ons online performance dashboard mogelijk om via live chat vragen te stellen. Op deze manier heeft de gebruiker de resultaten direct voor handen en kan hij snel op een laagdrempelige manier zijn vragen kwijt. Uiteraard zijn we ook telefonisch en via e-mail te bereiken.

Lees ook…

  • Fysiek

    Mystery shop onderzoek

    Na tal van obstakels te hebben overwonnen om in de winkel te komen is het zaak dat de klant zich hier koning voe…

    Lees meer
  • Online

    Mystery shop onderzoek

    Iedere webshop heeft haar beloftes om klanten te winnen en te behouden. Maar leeft jouw webshop haar beloftes…

    Lees meer
  • Omni-channel

    Mystery shop onderzoek

    Vandaag de dag zijn er veel meer wegen naar het doen van een aankoop. Online oriënteren en..

    Lees meer
  • Naleving

    Mystery shop onderzoek

    De aangescherpte alcohol- en tabakswet maakt het niet makkelijker voor jouw medewerkers. Voorkom boetes e…

    Lees meer
  • Upselling

    Mystery shop onderzoek

    Wil jij het bonbedrag per klant verhogen? Bij een upselling mystery shop onderzoek blijven onze mystery shopper…

    Lees meer
  • Waarom?

    Mystery shop onderzoek

    Je was ongetwijfeld al getriggerd! In het geval dat je het intern nog moet verkopen hebben we voor het gemak al…

    Lees meer

Nieuwsgierig naar meer?