Waarom mystery shoppen

Waarom mystery shop onderzoek?

Het nastreven van een topklantbeleving werkt aanstekelijk binnen organisaties. Als jouw medewerkers nooit te horen krijgen of ze het goed of verkeerd doen weten ze ook niet waar ze aan toe zijn. Als medewerkers weten waar ze aan moeten werken om te verbeteren, krijgen ze er meer plezier in omdat ze zien dat er vooruitgang wordt geboekt.

Door het inzetten van mystery shoppers ontstaat er een objectief, realistisch en diepgaand beeld van wat klanten van jouw organisatie vinden. Met behulp van deze feedback wordt het mogelijk om een topklantbeleving te ontwikkelen. Het realiseren van een topklantbeleving zal er in grote mate aan bijdragen dat klanten blijven terugkeren en opnieuw zullen kopen.

Hieronder hebben we enkele motieven, waarom bedrijven de mystery shoppers van Secret View inzetten, op een rijtje gezet.

Continu verbeteren

Mystery shop onderzoek zorgt er voor dat goed en minder goed functionerende zaken aan het licht komen. De bevindingen en analyses stellen de organisatie continu in staat om de klantbeleving naar een hoger niveau te tillen.

Bevestig aannames

Een ervaren manager vertrouwd graag op de bekende "gut feeling". Het wordt allemaal nog een stukje makkelijker als die gevoelens bevestigt worden. Of niet? Je weet in ieder geval waar de organisatie staat in de ogen van de klant.

Input voor training

De resultaten die voortvloeien uit mystery shop onderzoek dienen als perfecte input voor (verkoop)trainingen. Uit de resultaten wordt duidelijk wat extra aandacht nodig heeft. Bovendien kunnen de situaties die door de mystery shoppers beschreven zijn gebruikt worden als concrete voorbeelden.

Voorkom bedrijfsblindheid

Mensen maken fouten. Medewerkers dus ook. Meestal gebeurt dit niet opzettelijk maar door onwetendheid of gewoontes. Met behulp van mystery shop onderzoek wordt een spreekwoordelijke spiegel voorgehouden waar men lering uit kan trekken en scherp door blijft.

Motiveer & stimuleer

Door medewerkers feedback te geven hebben ze iets om aan te werken. Wanneer later blijkt dat er vooruitgang wordt geboekt, worden medewerkers gestimuleerd om dit vol te houden. Er ontstaat plezier!

Een topklantbeleving!

Een topklantbeleving creëren en waarborgen resulteert in terugkerende klanten, meer aanbevelingen en een hoger kassabon bedrag. Mystery shop onderzoek geeft de handvatten om dit te realiseren!

Lees ook…

  • Fysiek

    Mystery shop onderzoek

    Na tal van obstakels te hebben overwonnen om in de winkel te komen is het zaak dat de klant zich hier koning voe…

    Lees meer
  • Online

    Mystery shop onderzoek

    Iedere webshop heeft haar beloftes om klanten te winnen en te behouden. Maar leeft jouw webshop haar beloftes…

    Lees meer
  • Omni-channel

    Mystery shop onderzoek

    Vandaag de dag zijn er veel meer wegen naar het doen van een aankoop. Online oriënteren en..

    Lees meer
  • Naleving

    Mystery shop onderzoek

    De aangescherpte alcohol- en tabakswet maakt het niet makkelijker voor jouw medewerkers. Voorkom boetes e…

    Lees meer
  • Upselling

    Mystery shop onderzoek

    Wil jij het bonbedrag per klant verhogen? Bij een upselling mystery shop onderzoek blijven onze mystery shopper…

    Lees meer
  • Waarom?

    Mystery shop onderzoek

    Je was ongetwijfeld al getriggerd! In het geval dat je het intern nog moet verkopen hebben we voor het gemak al…

    Lees meer

Nieuwsgierig naar meer?